Krizz Kaliko - Kill Shit (preview)/ Tech N9ne - Midwest choppers


Som det står i rubriken så är detta en previw på Krizz Kaliko - Kill Shit som när den släpps i sin helhet ska ha Tech N9ne & Twista med som features.



Sen vill jag prata om "Machinegunflow" som nästan är en liten undergenre till hiphop, det blir som den nördiga delen av hiphop genren, för då handlar det väldigt mycket om att rent tekniskt imponera med ett snabbt varierande flow. Om man lyssnar mycket på hiphop så kommer man oftast ihåg ungefär när och vem/vilka som drog in en i hiphophimlen, och just där i början så tror jag att nästan ingen t.ex. börjar lyssna på Tech N9ne eller liknande ( Tech N9ne är min favorit när de kommer till flow) för man förstår verkligen inte tjusningen i det då, det är bara konstigt och man hör inte vad dom säger. Att höra charmen i ett sådant flow kommer först senare när man verkligen har börjat uppskatta själva konsten och det fundamentala i hiphop, ibland hör man inte alla bars när det kommer till machinegunflow, men ibland gör det ingenting, när man hör kulsprutan så kan ljudet av ordet låta lika bra som själva ordet, ni som förstår förstår, ni andra kanske gör det en vacker dag.

Det kan verka att ett fett machinegunflow är det bästa jag vet, men så är det inte. Det är bara kul att bli imponerad ibland.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0